Sunday, February 6, 2011

SekadaR LuahaN....

Assalamualaikum.. :)

Sekarang saya berada pada satu tahap
yang boleh dianggap amat la amat
B.O.S.A.N !!!!!
tau kenape..???
ini kerana sesungguhnye saya sekarang
dalam panggilan yang aktif..
cettt...cakap je la kamu tu sdg oncall..
hahahah...ye tuan2 puan2..
dis weekend is my turn to do oncall..
weekend oncall..conclusionnye 2ari lah
saya bertapa di hospitalku syurgaku..??

Mungkin disebabkan cuti Chinese New Year
makanye case xde la byk sgt..
iyelaaa..patient pon sure nak raye kan..
senyap sunyi lah ot for awhile..
mebi esok lusa akan startla menghadapi
hari2 dgn penuh kebizian..Insyaallah..
majulah spital untuk saya..!!!ehehhh boleh ke camtu..??
Tapi Alhamdulillah..kebosanan tergendala jap
sbb tadi ade min0r case.. I&D je ;p
blh la merasa ala2 buat keje even sekejap..
hehehehehee..

ohh nampak gayanye saya berlari2 anak lg
ye dengan tajuk entry kite pada kali ni..
ekceli ini hanyalah sekadar luahan saya..
saya p0n xtau kenape saya perlu luahkan..
perlu ke..????

Niat dihati bukanla mau mengata malah
jauh sekali untuk memburukkan sesiapa..
Nauzubillahh..
As i said earlier dis is just i nak luahkan..
krn di sini adalah tmpt utk saya..
makanya saya dgn sesuka hati saya berhak 109%
untuk mentype ape shj..ok..!!!

Saya kdg2 amat pelik dgn sikap sesetgh manusia..
tambah2 bile manusia itu bergelar
WANITA..
nape ye..saya jugak seorg wanita..
tapi mungkin sy tidaklah sesempurna mereka
tapi sy tetap memegang jawatan wanita.
dalam hidup ni sy percaya bhw tidaklah
sume org samada wanita ataupon lelaki
yg hidupnye sempurna..
kerana bg sy tiada yg sempurna di muka bumi ini kecuali
1..
Allah SWT..

Tapi ape yg sy tidak faham ttg sesetengah wanita
adalah di kalangan mereka2 yg agak2
berumur lewat 30an tapi..
ade tapi ye..
tapi yg masih solo..yg sudah kawen beranak pinak
tu tidaklah menjadi 1kehairanan bg sy..

Kenapa sy berkata begitu..??
ini krn dari pemerhatian sy..mereka yg tergolong
dlm golongan ini sy lihat
mereka lebih suka hidup dgn dunia mrk sendiri..
suke melakukan kerja sendiri..wt keje sorang2..
malukah mereka utk meminta bantuan..??
ataukah mereka sudah merasa diri terlalu
sempurna..terlalu berdikari..??
sehinggakan tdk lg perlu utk meminta pertolongan
dari org lain..
ade jugak yg sesetghnye tdk blh menerima
kritikan ataup0n pendapat org lain..
tambah2 kalaulah yg mengkritik itu
adalah org yg bawah umur..
keadaan itulah yg sy tidak faham..
Pernah sy suarakan rase ini..my fren jugak
memberikan pendapat yg agak sama.. :)

Kalaulah hidup perlu berdikari..
ye 107% i agree..!!serasa sy..sy jugak
berdikari..tp tdklah smpai mencapai thp sebegitu..
hidup jauh dgn mak ayah..
mengajar sy erti hidup yg sebenarnye..
mengajar sy selok belok kehidupan..
tp masih byk lg yg perlu sy dalami..

Tapi mungkin pd pandangan mereka..
mereka selesa begitu..selesa dgn hidup begitu..
selesa hidup bersendirian..sbb mgkin sudah
terlalu biasa dgn hidup sendiri..
who knows kan..??
Tapi xblh la camtu kan..hidup kite ni
kdg2 kt atas..kdg2 kite kt bwh..
mase kt bwh tu la kite akan rase
yg kite masih perlukan org lain utk menyaport..
betulll x.. :)

Seandainye jikalaulah saya pd umur begitu
tapi masih lagi tidak berdua atau bertiga berempat..
(isshh..kalo blh xmaulaa..)
hanya pada Allah SWT shj sy panjatkan doa
 semoga sy diberikan ketenangan hidup..
dikurniakan hidup yg diberkati Nya..
dikelilingi orang2 yg sayangkan sy..
disenangi oleh orang2 sekeliling sy..
Aminn.. :)






2 comments:

  1. isk..isk..sape tuh? aku x penah jupe lagi tu..hehe

    ReplyDelete
  2. hehehe..adelaa..beselaa..kite keje ngan sume peringkat..mcm2 peel kite akan jumpe..;)

    ReplyDelete